• انتشار: 1401/04/06 - 22:49
  • تعداد بازدید: 1129
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر طریفی حسینی در دیدار با شهردار شیراز تاکید کرد:

آموزش و پرورش محور توسعه است و دیگر دستگاه ها و مجموعه مدیریت شهری باید حول این محور قرار گیرند/ شرط لازم برای توسعه ی متوازن، توجه بیشتر به آموزش و پرورش است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید با پشتیبانی و حمایت سازمان های مختلف درجهت رفع نیاز های اولیه افراد معلول و استثنایی درجامعه تلاش کرد.

6253.mp3 آموزش و پرورش محور توسعه است و دیگر دستگاه ها و مجموعه مدیریت شهری باید حول این محور قرار گیرند/ شرط لازم برای توسعه ی متوازن، توجه بیشتر به آموزش و پرورش است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و به نقل از استان فارس، دکتر حمید طریفی حسینی در نشست با شهردار شیراز ضمن اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان بیان داشت: بخشی مهی از افراد جامعه را معلولین تشکیل می دهند اما به دلیل کمبود یا نامناسب بودن فضاها، و معابر و زیرساخت های شهری امکان تردد و تحرک برای حضور معلولین در سطح شهر مشکل است و این افراد کمتر در سطح شهر دیده می شوند.
وی تصریح کرد: باید با توجه به مسئولیت های اجتماعی دستگاه ها که در قانون مشخص شده زمینه توسعه و مناسب سازی زیر ساخت های ویژه معلولین در سطح شهر بیش از پیش فراهم شود . 
دکتر طریفی حسینی رمز موفقیت در اجرای سند تحول بینادین آموزش و پرورش را در مشارکت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش محور توسعه بوده، باید دیگر دستگاه ها و سازمان ها از جمله شهرداری ها، در راستای وظایف قانونی شان در خصوص نظام تعلیم و تربیت، حول محور آن قرار گیرند تا تعلیم و تربیت صحیح و کارآمد انجام شود. 
وی با بیان اینکه شرط توسعه ی متوازن، توجه بیشتر به آموزش و پرورش می باشد و جامعه نیازمند وجود انسان رشد یافته است، اظهار کرد: در چارچوب رویکرد فراگیرسازی، باید شرایط و امکان حضور راحت تر افراد دارای معلولیت، در جامعه فراهم شود و جامعه باید آماده پذیرش این افراد باشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مدرسه را مأمنی آرامش بخش برای دانش آموزان استثنایی به عنوان بخش مهمی از افراد دارای معلولیت دانست و افزود: باید شرایط حضور این دانش آموزان در مدرسه با برنامه ریزی و کمک در زمینه ایاب و ذهاب آنها تسهیل شود. 
وی ضمن تاکید بر ضرورت داشتن یک الگوی کار مشارکتی و بین بخشی در حوزه خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت بیان کرد: باید با پشتیبانی و حمایت سازمان های مختلف، درجهت رفع نیاز های اولیه افراد معلول و کودکان و دانش آموزان استثنایی هماهنگی صورت گیرد.
شهردار شهر شیراز نیز در این جلسه ضمن اشاره به پروژه های مشارکتی  آمادگی شهرداری را در زیباسازی مدارس استثنایی اعلام کرد.
مهندس احسان اصنافی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درمورد کاهش آلام دردهای محرومان و معلولان، بیان کرد: شهرداری، ظرفیت های خود را برای تحقق این مساله به طور کامل به کار خواهد گرفت.
وی همچنین با اشاره به دست سازه های دانش آموزان استثنایی، اضافه کرد: در بازار هنر، غرفه هایی برای ارائه ی محصولات دستی دانش آموزان معلول در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار خواهد گرفت.
مهندس اصنافی ضمن اشاره به وظایف و الزامات کاری شهرداری در ادامه افزود: شهرداری تامین وسائل معلولان همانند موزائیک کف پیاده رو، تمهید ایجاد رمپ معلولین، نصب آسانسور معلولین و .. را در سطح شهر انجام داده است و سعی بر گسترش آن دارد.
شهردار شهر شیراز در پایان اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اقدامات و کمک های بیشتری در رفع مشکلات معلولین و دانش آموزان استثنایی داشته باشیم.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6253
کلمات کلیدی
فرهاد  ملوندی

فرهاد ملوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید